Posjet he Zakučac

Utorak je, jutro, 31. svibnja. Nešto prije sedam sati, grupa pospanih učenika sedmih i osmih razreda, okuplja se pred školom. Odlazimo u posjet HE Zakučac u blizini Omiša. Veseli i puni iščekivanja sjedamo u autobus ( naravno što više nas je u stražnjem dijelu, tu je uvijek najzanimljivije). Uz zabavu i smijeh krećemo ugodnom vožnjom i to dužim putem (okolo je uvijek brže :D).
U 8:30h stižemo pred hidroelektranu.Vodič nije tu?! Do njegovog dolaska odlazimo u svetište zaštitnika Zakučca sv. Leopolda Bogdana Mandića. Penjući se prema svetištu nailazimo na bistu poznatog pjesnika Jure Kaštelana. Prisjećamo se stihova predivne mu ljubavne pjesme “Volio bih da me voliš”. Slušajući stihove koje je recitirala naša knjižničarka, dobili smo odgovor na neka pitanja iz uputa dobivenih prije samog odlaska. Dolazimo do samog svetišta zadivljeni i očarani njegovom ljepotom. Uslijedio je sat razgledavanja i izlaganja učiteljice tehničke kulture  o hidroelektrani. Palili smo svijeće i skupa molili za naše najdraže. Naravno, pred samim kipom svetca uslikali smo se da bi nam ovaj dan ostao u trajnom sjećanju ( u što uopće ne sumnjamo). Vodič nas zove, stižemo do hidroelektrane . Do strojarnice vodi nas zanimljiv, poduži tunel, oslikan shemama i starim fotografijama koje svjedoče povijest elektrane. Stižemo u strojarnicu gdje nas dočekuju nasmiješena lica ljubaznih djelatnika. Fascinirani smo izgledom i veličinom agregata, a posebno brzinom okretaja vratila koji se proteže kroz više katova. Nakon obilaska agregata odlazimo do upravne zgrade i transformatora. U upravnoj zgradi vodič nas upoznaje s maketom gdje se vidi položaj svih elektrana na rijeci Cetini i njihova povezanost u elektroenergetski sustav (EES). Nakon svih informacija i razgledavanja pogona bili smo ugodno iznenađeni, ali i spremni za odmor.
Odlazimo u centar Omiša, obilazimo njegove ljepote. Pogled nam se zaustavlja na gradskoj plaži. Ne možemo odoljeti, za tren smo se našli u moru – Koji gušti!!! –
Nakon kratkog uživanja u moru, osušili smo se  pokupovali sve šorceve u obližnjoj trgovini i zadovoljni krenuli u autobus.
Bogatiji za još jedno zanimljivo iskustvo, spajajući ugodno s korisnim, završavamo sa željom da ovakvih terenskih nastava bude što više…

Autori ovih redaka su: Nina, Marta, Lucija, Karolina – VIIIb i Ivana Poljak – VIIIa